"Krakowskie opowieści"
Kolejna prezentacja na holu szkoły to wystawa pt. "Kraków Kulturalny", która została przygotowana przez uczniów klasy II c i II e w ramach projektu edukacyjnego pod opieką nauczyciela plastyki i zajęć artystycznych.
Ekspozycja obejmowała prace plastyczne w formie dokumentów związanych z pobytem klasy na Zielonej Szkole i kawiarenkę w charakterze małej galerii, gdzie można było usiąść przy stoliku i obejrzeć kompozycje malarskie "Krakowskie opowieści". Obrazy z kolekcji nauczyciela plastyki to pokłosie wielokrotnych wyjazdów malarki do rodzinnego miasta Krakowa.
Niewątpliwą  atrakcją stał się przygotowany przez uczniów klasy II c i ich rodziców kramik ze specjałami kuchni krakowskiej i słodkościami. 
Te ekologiczne zabawy były...
Na holu wewnętrznym naszej szkoły w dniach 14.05 - 18.05.2018 mogliśmy podziwiać wystawę prac wykonanych przez uczniów klas II (gimnazjum), klasę IV a, IV b i Va (szkoła podstawowa), a nawet uczniów z klasy pierwszej.
Tematem tych, zróżnicowanych pod względem środków wyrazu, prac była woda. Woda, jako źródło życia, ale także inspiracja do tworzenia wizji naszej planety z krystalicznie czystym powietrzem i wybuchającej wszystkimi barwami tęczy natury. Te ekologiczne zabawy były prowokacją do zastanowienia się nad tym, jak dbamy o Ziemię i co robimy,  żeby jej nie zanieczyszczać. 
Efekty twórcze młodzieży z zastosowaniem technologii cyfrowych można oglądać na facebook'u wpisując hasło "Projekt Plastyczny Konstantynów" prowadzonej przez Piotra.
Gratuluję osiągniętych wyników...

Dobiegła końca IX edycja Międzyszkolnego Internetowego Konkursu Biologiczno – Ekologicznego pod hasłem „Wiem więcej”. Jego ideą było poszerzanie wiedzy biologicznej i ekologicznej, aktywizacja miłośników przyrody poprzez prezentowanie i honorowanie ich osiągnięć. W edycji tej opublikowano 7 zadań każde po 10 pytań, za które można było otrzymać 70 punktów. Zainteresowanym konkursem uczniom dziękuję za zaangażowanie, a szczególne brawa należą się tym, którym wystarczyło wiedzy i zapału do poszukiwania wszystkich rozwiązań .

Laureatami zostali:

  • Bartek B. kl.7a, SP1 oraz Kacper L. 7b, SP5 – I miejsce – 61 punktów, co stanowi 87,1%

  • Julia K., kl. 2b gimnazjum – II miejsce – 59 punktów, co stanowi 84,3%

  • Natalia S., kl. 7b, SP5 – III miejsce – 58 punktów, co stanowi 82,9%

Gratuluję osiągniętych wyników wszystkim uczestnikom i życzę dalszych sukcesów.

Organizator konkursu: Bożena Woźniak

Gratulujemy!

W Ogólnopolskim Konkursie Eko – Planeta wzięło udział 18 osób z naszej szkoły w dwóch kategoriach: test – 5 osób oraz praca indywidualna-13 osób. Test sprawdzał wiedzę z biologii i ochrony środowiska. Praca indywidualna to album na temat „Ptaki parków, lasów i łąk.”

W kategorii praca indywidualna bardzo dobry wynik uzyskała Laura B. z klasy 2a a wyróżnienia S. Wadim- 3a, B. Maja -2a oraz W. Zofia – 2a.

W kategorii test bardzo dobry wynik uzyskała B. Laura z klasy 2a., a wyróżnienia P. Barbara- 2a oraz W. Zofia – 2a.

Gratuluję wyróżnionym i dziękuję wszystkim uczestnikom.

 Szkolny organizator - Bożena Woźniak

 "Japoński mostek" Clauda Moneta...

Miło nam poinformować, że nasi uczniowie realizujący (II klasy gimnazjalne) projekt międzynarodowy "Żywe obrazy" w Tychach w kategorii film, dostali się do ścisłego finału tego konkursu.

Młodzież namalowała kopię obrazu "Japoński mostek" Clauda Moneta i zaaranżowała układ choreograficzny wpisując się, jakby w scenografię, gdzie kompozycja impresjonistyczna stała się motywem przewodnim muralu. Jesteśmy w ścisłym finale, a nasi konkurenci to film z Irlandii, Tych i Grecji. Czeka jeszcze nagroda publiczności i w związku z tym już od 14 maja na nasz film, będzie można głosować na facebook - u.

Uroczyste podsumowanie konkursu i prezentacje murali na żywo odbędą się 29 maja 2018 w trakcie festiwalu w Tychach.

Młodzież uczy się cyfrowych technologii...

Młodzież z klas II (oddziały gimnazjalne) na lekcji zajęć artystycznych z fotografii "bawi się" obrazem. Swoje pomysły na transformację kadru, realizuje w technice cyfrowej z wykorzystaniem edytorów - pisak i paleta barw.

Efekty ich pracy można obejrzeć w galerii obrazu i porównać z wcześniej powstałymi zdjęciami, gdzie inspiracją w procesie tworzenia jest natura oraz kwitnące w maju owocowe drzewa. Również klasy III ( oddziały gimnazjalne) dokonują transpozycji na lekcji zaj. artystycznych - architektura, tyle, że inspiracją dla nich jest budynek szkoły i jego skomplikowana forma. Uczniowie malują całą powierzchnię ścian i obramowania okien oraz wykonują w formie cyfrowej projekt barwny elewacji szkoły. Jest to bardzo ciekawe doświadczenie i efekt wizualny prowokujący do kreatywnego myślenia.

Młodzież uczy się wykorzystywania nowych cyfrowych technologii w pracy twórczej, a jednocześnie kształci umiejętność precyzyjnego rysowania.